Tuesday 18 September 2012

Apabila MATH dijadikan percaturan hidup untuk mencari keseronokan, terasa hidup ini tidak bermakna.

Assalalamualaikum.
Mak aiiiii panjang nak mati laaa tajuk entri kali ni. Sebenarnye, dah lame aku nak wat luahan hati aku kat MATH . Aku ade masalah sikit ngn nombor. Eh, bukan sikit. Banyak! Nombor ni make my life macam harammmm laa... ishhh ishhh... Belajar pon ikhlas tak ikhlas ( pengakuan hati ke hati ).

Zaman kecikkecik kan..MATH tu kacang je. yela, zaman darjah 1 . alah,korang pon mesti cam aku jugak kan, tak sah kalau tak dapat 100%. tak study pon wa cakap lu. hahahaa

cbe korang tengok nombor nombor zaman darjah 1 .


perghhh... lawa ! wane wani ! nombor senang.. tak complicated langsung..
ape kate korang compare dengan zaman universiti ??? 
sila compare dengan assignment or exercise math skunk.
Entah kenapa....
sekarang...........
Apabila MATH dijadikan percaturan hidup untuk mencari keseronokan, terasa hidup ini tidak bermakna.,,
Ye, hidupku kosong kosong...
kadangkadang give up ngn Math skunk ni..
Harap je lecturer aku skunk tu sopan santun. even die lelaki. Hei, die bukan lembut k !
SOPAN !

ok dah ! entri aku ni bukan nak cite sal lecturer aku smart, hensem, baik dan seangkatan dengan nya. ni tengah cite sal math yang totally memusnahkan mood aku hari hari.. ishh ishh,,, tension!
Sape cipta MATH ni ???

Aku tengok gambar je dah pening.
Aku tengok soalan je dah kabur kabur je . terasa kelam dunia.
Aku tengok calculator, terus taip benda lain.
 macam ni :


hehehhehehee..ok mohon aku gelak sopan
kikikikikikikikikikikiki


aku rase la kan, aku tak suke Math sebab keturunan. dah genetik cmtu. 

cube korang hayati dialog aku ngan mak aku di suata petang yang hening lagi damai ni..

Mak : bising laaa asyik lagu omputih je. tuka laa
(sambil amik remote dan tuka channel)
*aku start tarik muka. protes konon.

mak terus bercakap: boleh ke study lagu kuat kuat macam disko ni 
( tanye beliau kepada aku sambil dancing dancing depan aku)
*mood aku dah malas ni. syok jugak kalau join.

shasha : mak, cube tengok soklan last ni. Mak kacau sha , dah xde idea la. meh sini, ajar.
*harapan 100% diletakkan kat mak. da sesedap je duk dancing2 depan aku.

mak: haishhh,,, math ke ? toksah tanye mak laa.. dulu, tengok muka cikgu math pon mak da start menyampah .
*sambil berlalu cenggitu je
aku terkesima ... (-___-')

conclusion: bukan salah aku tak suka math, dah memang genetik. 

sebelum tu kan, aku cakap kat mak aku camni,
shasha: Mak, sha nk minat aa kat math ni .. baru nanti anak2 sha pandai math.
*mak tengok aku muka blur...

haaa.. tensionnnnn laa ngan mak ni!

gambar hiasan semata-mata

bagi laaa dorongan dan semangat disamping galakan yang merangsang minda... GRRRR

tanak ar study MATH !

attachment yang menyesakkan otak ! :

ok aku tak suruh korang scroll sampai sini. kbye

p/s: kepada yang addict to math, im so sorry, tapi like i said. page aku, aku punye suke.
 >.<





No comments:

Post a Comment